Terug naar overzicht

Citroen 2CV AZ

Marge € 13.950,-

€ 13.950,- Marge

99.120 KM Tellerstand
Handgeschakeld Transmissie
1962 Bouwjaar
Benzine
Brandstof
Toon alle specificaties
Benzine 1962 Handgeschakeld 99.120 KM
Verzekeringen vergelijken
Deel deze advertentie:

Specificaties

Kenteken
NL
DZ8670
BTW of Marge Marge
Datum eerste toelating 02-10-2019
Datum eerste toelating (internationaal) 02-05-1962
Tellerstand 99.120 KM
Kleur Grijs
Aantal zitplaatsen 4
Gewicht 498 kg
Motorrijtuigenbelasting Vrijgesteld

Motor en transmissie

Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal cilinders 2
Cilinderinhoud 425 cc
Vermogen 8 kW / 11 PK

Exterieur

Trekhaak

Beschrijving



Een uit Frankrijk geïmporteerde "barnfind". Chassis is origineel en ongelast. Staat van de carosserie is "gefixeerd", waarbij alleen de vloerbak (met hoogwaardige materialen) vervangen is. Scheur in rechter voorspatbord gelast. Verder is de koets as is. Binnenzijde is zeer origineel; het dashboard, de dashboardvoering, de deurbekleding, spiegel en de wandbekleding zijn origineel. Het dak is vervangen (voor een binnensluiter), de stoelbekleding is ook vervangen, in de (benaderbaar) originele kleur. Lampunits zijn origineel.

De motor en bak zijn vervangen voor een krachtigere, maar tijdscorrecte Ami-6 motor (motorno: AM 331-97-6). Deze motor is ong. 20.000kms geleden gereviseerd (met big endlager). Dit is in 2022 gedaan. Toen is ook het systeem omgebouwd naar 12V, is er een stroomonderbreker geïnstalleerd, alsmede een trekhaak (witte plaat aanwezig). Ook is de remverlichting aangepast naar Amerikaans model (remlichten niet alleen zichtbaar aan zijkant auto, maar ook in knipperlichtunit achterzijde).

Alle aanpassingen zijn zo gedaan dat de auto relatief makkelijk in originele staat terug te brengen is. De originele 15 pk motor (met centrifugaal; AZ01222675) is, samen met de bak aanwezig. Ook alle overige originele onderdelen zijn bij de koop inbegrepen.

Leuke weetjes:
* benzine wordt gemeten middels peilstok in de tank.
* ruitenwissers lopen met de kilometerkabel mee (hoe harder hoe sneller; bij stilstand handmatig te bedienen).
* De orginele motor is een tussenmodel. Zeldzaam met net iets meer PK. En centrifugaalkoppeling.
* Al het glaswerk, m.u.v. de achterruit, is orgineel (Glace Securit).
* De originele stalen wielen (15 inch, zonder wielcap) zijn aanwezig.
* Snelheidsmeter heeft nieuw glas, met een lichte versterking erin.

Prachtig en goede 2cv volledig in zijn originele gepatineerde conditie!

Mogelijk gemaakt door Mobilox